Etualalla FREMO-FIN-moduulirata, taaempana vasemmalta T-trak-rata, Maximin osasto ja Mestarimallien osasto...
N Club Finlandin moduulirata.
Tapani Pullisen osastolla suomalaisjunat kulkivat tietokoneavusteisesti.
Mallikaupan osastolla oli myynnissä mm. suomalaista pienoisrautatiekaluistoa.
Mestarimallien osastolla riittää aina jotain ihmeteltävää...
...kuten Mestarimallien uusi lähikytkin.
Korokkeelta näki hyvin radalle, ikävä kyllä juna on juuri mennyt.
Mitäköhän Maksim on sanonut, kun se niin hymyilyttää...
Rauhallinen hetki Santavaaran asemalla.
Onkohan tämä harrastaja ollut erityisen kiltti, kun pukki niin näyttää hymyilevän...
NCF:n Jokelan aseman ratapihassa on jotain mielenkiintoista...
K.Hovinmaa opastaa Matiasta FREMO-moduulin sähköistyksessä.
3D-tulostaminen on tullut jäädäkseen.
N Club Finlandin moduuliradan Jokelan asemalla pysähtyi mm. tämä upea FLIRT-juna.
Kytkinkorkeuksissa on vielä hieman säätämistä :)
Kytkinkorkeuksissa on vielä hieman säätämistä :)
N-Club-Finlandin osaston taukotila toimi korjaamona.
Laaksosen poikien osastolta FREMO-rata sai innokkaan nuoren kuljettajan...
N-mittakaavan (1:160, 9 mm raideleveys) T-Trak-moduulirata. Tämä N-mittakaavan moduulirata kootaan pöydälle.
T-trak-moduuliradalla liikennöi muunmuassa tämä Pulla-Huru (Hr11) ...
...joka veti perässään puuvaunuja.
N club Finlandin radalla oli kulussa mm. upeasti tehty Porkkana...
Numeerinen keskuskello vikaantui, mutta onneksi mukana oli vanha analoginen kello. Koska paikalla oli varsin niukasti operaattoreita otettiin tuokin kello pois käytöstä, ja junia ajettiin vain aikataulun mukaisessa järjestyksessä ilman kelloja.
Nuorempien viearaiden iloksi PRK oli hommannut muutaman kävelysillan, jolta nuoremmat vieraat saattoivat nähdä asemalle. FREMO-radan kiskojen korkeus lattiasta on 1,3 metriä, jotta vanhemmat jäykkäselkäisemmät harrastajatkin pääsisivät tapeen vaatiessa radan ali ilman sadattelua.
Korjaustyöpaja
Haukikangas. Radan reunassa vasemmalla on komento-ohjausjärjestelmämme keskusyksikkö (Uhlenbrock Intellibox), Haukikankaan vaihteiden mustat käyttökytkimet ja SMV:n opastinturvalaitos, LN-boksi ajolaitteiden liittämiseksi ja aikataulupulpetti. Pulpetin oikealla puolella on toinen LN-boksi ja LENZ LV101 -boosteri, joka syöttää ajovirtaa Haukikankaan ympäristöön. Tarkoitus on että jokaisella asemalla on oma boosteri, jolloin mahdolliset oikosulut pysäyttävät vain ko. aseman alueen liikenteen.
Aikataulupulpetti. Aikataulusoftamme pitäisi tuottaa asema-aikataulu joko A5-formaatissa tai vaaka-A4-formaatissa, jotta se sopisi paremmin pulpetissa luettavaksi.
Kirjavan piiloratapiha.
Tästä kuvasta voi hyvin päätellä mistä Kirjavan piiloratapiha on saanut nimensä. Katkokiskovaihteen ohjaimen painikkeissa on samat värit kuin raiteissa, jotta vaihteen kääntö olisi sujuvaa.
Jotta näytteilleasettajien taukotilassa oli tarjolla voileipäaineita ja tämän vuoden uutuutena mandariinejä, mukava vitamiiniruiske!
FREDi-ajolaitteissa kuuluisi olla FREDi-kortit, joista näkee mitä veturia ko. ajolaitteella voi ohjata. Missäköhän kaikki kortit ovat...
FREDi-ajolaitteissa kuuluisi olla FREDi-kortit, joista näkee mitä veturia ko. ajolaitteella voi ohjata. Missäköhän kaikki kortit ovat...
SMV:n keskuskello jumiutui jälleen. Vikaa etsitään...